FANDOM

Neotox
[[Plik:

ST SG SLUGS NeotoxProto

ST SG SLUGS NeotoxVeloTrail

|250px]]
Grupa Śluzaki
Typ Roślina Roślina
Występowanie Rzadko 2RZADKI
Kolor Skóry Żółto-Zielony
Posiadacze Blite, Ember, Lilka, Patrick Moore, Kameleon, Precht Hades
Preferowane środowisko bagna i mokradła
Typ mocy Zatruwający śluzak

Neotox to Rzadki śluzak typu Roślina. Jego skóra jest koloru żółto-zielonego. Jego głównym atutem jest tworzenie paraliżujących oparów.

WyglądEdytuj

W protoformie skóra śluzaka ma zielono-żółtą barwę - od dołu zaczyna się zielony, a od połowy oczu żółty. Brzuch i wewnętrzne łapki mają kolor blado-kremowy. Wokół oczu znajdują się ciemno-zielone obwódki. Uzębienie śluzaka stanowi jeden ząb, umieszczony w szczęce po prawej stronie. Czułki są krótkie.

Po transformacji ma zieloną skórę oraz ciemno-żółty grzbiet. Szczeka jest wysunięta do przodu, a nozdrza szerokie. Wewnętrzne części dłoni, dół pyska oraz brzuch mają kolor blado-kremowy. Ramiona pokrywają ciemno-zielone plamy. Z czubka głowy wystaje czułek. Ogon wygląda jak u larwy, zakończony otworem z którego wydobywa się gaz. Między ogonem a tułowiem znajdują się cztery czułki, dwie na dole, dwie na górze.

UmiejętnościEdytuj

  • W protoformie powoduje więdnięcie roślin.
  • Toxicloud - tworzy chmurę toksycznych gazów, które paraliżują całe ciało wroga (w tym mózg) na jakiś czas.
  • Slugblight - tworzy toksyczną chmurę która osłabia umieszczone w blasterach śluzaki do tego stopnia, że mogą one ześlizgnąć się z wnyki.
  • Rustaloid - emituje dym, który powoduje silną korozję na metalowych urządzeniach oraz blasterach, dezaktywując je tymczasowo lub ograniczając ich działanie.
  • Metalrod - uderza w metalowe podłoża i ściany, sprawiając że stają się one kruche. W wyniku tego można je bardzo łatwo rozbić, by np.: uciec.
  • Neotoxis Mist - kilka Neotoxów atakujących w tym samym czasie paraliżującym gazem wytworzą wielką mgłę paraliżujących oparów, która nie zniknie, póki Vinedrill lub Chilios jej nie wchłonie.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego paraliżujące opary nie działają na śluzaki.
  • Opary tego śluzaka są na tyle silne by powalić Slugozaura.
  • Śluzak jest dość zwinny i giętki po transformacji, co pozwala mu na wykonywanie skutecznych uników.
  • Skóra sparaliżowanych ofiar przybiera mdławo-zieloną barwę oraz wzór podobny do pęknięć lub pnączy.
  • Jego ghulem jest Neurotox.
  • Neotox Lilki nazywa się Trujak.
  • Neotox Patricka nazywa się Toxen.